ROZWIĄZANIE
Gra przygodowa
Jedną z najpotężniejszych metod przekonywania jest storytelling. Suche fakty i korzyści mogą skutecznie przekonywać, ale wzmocnione obrazem i historią są prawie nie do odparcia.
Rozgrywka
W związku z tym stworzyliśmy grę przygodową, której głównym bohaterem był świeżo zatrudniony w strukturach firmy – Alan. Bohater zwolnił się z tartaku, by podjąć nowe wyzwania w świecie Capgemini. Poprzez rozrywkę i historię przekazywaliśmy pracownikom najważniejsze informacje o nowym narzędziu. Dzięki takiemu podejściu nie mieli poczucia, że narzędzie jest im „narzucane” odgórnie.
Przebieg kampanii
Co tydzień przez okres trzech miesięcy udostępnialiśmy pracownikom na dedykowanej platformie webowej kolejny epizod gry, która polegała na rozwiązywaniu prostych zagadek edukując jednocześnie pracowników z nowego narzędzia. Za przechodzenie epizodów pracownicy otrzymywali wirtualną walutę, którą pod koniec akcji mogli wymienić w sklepie platformy na unikalne gadżety sygnowane logiem kampanii.